Summa sidvisningar

lördag 19 mars 2011

Boktips! Världsmästarna - När Sverige blev mångkulturellt

Sverige ska vara världsmästare i godhet. Det har svenska politiker, oberoende av partifärg bestämt. Sedan 1980-talet har ungefär 1,3 miljoner utlänningar fått uppehållstillstånd i Sverige. På några årtionden har en femtedel av den svenska befolkningen bytts ut mot främst människor från muslimska länder i Afrika och mellanöstern. Bara 5% av dessa är flyktingar enligt författarens granskning. Övriga 95% är ekonomiska migranter som vill ta del av den svenska välfärden.

”Det var en gång ett litet land långt uppe i norr där människorna levde i frihet med varandra och var trygga. Det var ett lyckligt land, förskonat från krig sedan hundratals år.

Jag minns det landet. Jag minns det tydligt. Jag är tillräckligt gammal för att ha upplevt det goda Sverige. Många andra minns det.

Allt var inte lyckligt i det Sverige jag minns – om man med lycka menar att ha gott om pengar. I min familj var vi fattiga. Min pappa blev brevbärare vid posten. Min mamma var hemmafru. Hon sydde alla kläder till oss barn, och vi fick ärva dem av varandra. En jul fick vi halsband och armband i julklapp, de var gjorda av gem från Posten. Vi barn visste inte ens om att vi var fattiga, för alla vi kände hade det likadant. Men vi var trygga. Vi kände oss aldrig hotade. Vi lekte och byggde kojor i skogen, gick ut och in hos varandra, vi rörde oss fritt på gator och torg. Vi hade ett hopp och en framtidstro. Vi trodde att allting skulle bli bättre.

Och det blev bättre. Jag var den första i släkten som fick studera och ta studenten. Det skedde till priset av stora uppoffringar från mina föräldrar. Fortfarande trodde vi på den ljusnande framtid. Sedan började Sverige krackelera och rasa omkull. Raset började på 1970-talet. Sedan har det bara fortsatt. Det goda och trygga Sverige som jag och många minns finns inte längre. Det är utplånat, ödelagt och förött. Våra folkvalda politiker har i största enighet tagit det ifrån oss. De har reat ut vårt land.”


Så börjar boken "Världsmästarna - När Sverige blev mångkulturellt" som är en faktabaserad granskning av hur den mångkulturella politiken har förändrat Sverige. En granskning som massmedia borde gjort, men inte gör, säger författaren som själv är journalist med lång erfarenhet av medievärlden. På grund av en krympande yttrandefrihet och det växande hotet från islam skriver hon under synonym, Julia Caesar. klicka här för att komma till adlibris bokhandel